وبلاگ

نحوه انتخاب روشنایی

نحوه انتخاب روشنایی منزل و محل کار

موقعی که یک مکان اعم از مسکونی یا تجاری طراحی میشود نیاز اساسی یک طراحی خوب و مفید روشنایی است. کا متاسفانه با وجود هزینه های بالا برای طراحی داخلی به طراحی روشنایی اهمیت آنچنانی داده نمی شود.

اطلاعات زیر بنایی برای انتخاب روشنایی

واضح و مبرهن است که مهمترین قاعده برای برای مکانی شاد و سرزنده و با نشاط  و قشنگ بوجود آودرن یک روشنای مناسب در محیط کار یا منزل میباشد.اگر نور انتخاب شده مناسب باشد باعث قشنگ تر دیده شدن اشیا موجود در آن مکان میباشد وتابلو ها مبلمان و میز کار و سایر دکوراسیون و اکسسوریها  واضح تر  و زیبا تر میشوند شاید برای شما هم اتفاق افتاده که وسیله ای در مغازه زیبا بنظر می آید اما بعد از تهیه آن و انتقال به منزل ان زیبایی که شما در فروشگاه دیده اید دیگر نیست هیمن دلیل بر اثبات مدعای ماست . یعنی اینکه در فروشگاه بدلیل نور پردازی و انتخاب روشنایی مورد نظر کالاها زیباتر بنظر می آید و این باعث جلب توجه مشتری و درنتیجه خرید کالا میگردد.

به زبان واضح تر انتخاب روشنایی درست باعث بالارفتن کیفیت زندگی میشود.

سوال اینجا ست که چگونه روشنایی مناسب در هر محیط رو انتخاب کنیدم هالوژو . لوستر مناسب هر محیط باید چگونه باشد.

نور پردازی لایه لایه ای (موضعی)

در ابتدا باید بدانید که وقتی خانه را میخواهید روشنایی مناسبی ببخشید هر نظقه از محیط کار یا منزل باید دارای یک نور عمومی باشد و یک نور موضعی بعنوان مثال سالن دفتر کار یک منبع نورانی در کل باید داشته باشد و یک نور مشعی روی میز کار و اطراف صندلیهای ارباب رجوع نیز نیار روشنایی خاص خودش را داشته باشد.

در منزل نیز به همین ترتیب که آشپز خانه دارای نور عموی و میز غذاخوری دارای نور اختصاصی باشد.

استفاده از هالوژنها

هالوژن وزنه برقرار کننده تعادل نوری در منزل میباشد در ساختمانهایی که دارای سقفی بلند نیستن و استفاده از لوسترهای بزرگ میسر نیست میتوان با استفاده از هالوژنها نورهای محیط را همگن کرد و روشنایی را  به تمام محل کار یا منزل خود برسانیم.

استفاده از لوسترهای زیبا

استفاده درست از لوسترهای آویز کلاسیک و فانتزی میتواند بعنوان یک وسیله مهم در حفظ زیبای دکوراسیون و نور پردازی مناسب کمک شایانی باشد.با توجه به ویژگی های زیبایی شناسی لوستر ها عملکرد مناسبی برای حفظ زیبایی دارد.

لوستر شیشه ای ۸ شعله و ۶ شعله مشکی

آباژورها

آباژورها یکی دیگه از اکسسوریهای است که میتوان از آن هم بعنوان دکور و هم برای تامین روشنایی در منزل استفاده کرد و شاید اصلا بعنوان بک چراغ مطالعه هم از آن استفاده کرد . جرا آباژورها دارای نور نرم و ملایمی هستن و آرامش بخش هستن و باعث برهم زدن آرامش و خواب شما نمی شوند.

چراغهای مطاله رومیزی

اگر شما مجبور به صرف زمان زیادی در محل کار خود هستیدعلاوه بر منبع نور عمومی چراغ رومیزی نیز تهیه کنید که برای سلامت چشمان شما بسیار مفید است . با انتخاب یک چراغ مطالعه زیبا با نور کافی هم زیبایی هم نور کافی و هم سلامتی رو ب چشمهای خودتون هدیه کنید.

عناصر روشنایی غیر مستقیم

برای اینکه جو زندگی به واقع کامل برسد، باید آن را در شکلی ایده آل متعادل و کارآمد، به روش صلح آمیز و نه تنها با یک منبع روشن، بلکه با منابع مختلف نور که بسیار قوی نیستند تزیین کنیم.اگر بخواهید یک فضای زندگی با اتمسفری نرم با سیستم نورپردازی غیرمستقیم داشته باشید که به طور مستقیم نور به میز یا مبلمان برخورد نداشته باشد، باید از نورهایی در دیوار یا نورهای غیر مستقیم استفاده کنید

پریزهای الکتریکی

وقتی حرف  از روشنایی است  نباید از پریزهای آن ها غافل شد پریز های الکتریکی، که ما در گذشته مجبور به استفاده از آن ها بودیم دارای یک رنگ مجزا و محدود بوده اند اما امروز  در انواع مختلفی از مدل ها و رنگ ها طراحی شده اند که با دکوراسیون شما سازگار هستند و ویژگی های عملکردی مختلفی از نظر استفاده دارند.انتخاب یک پریز الکتریکی غیر معمول نیز یک راه عالی برای به دست آوردن خانه ای مدرن و هیجان انگیز است

 تکفاز ۱۶ آمپر , ۲۵۰ ولت

در این مقاله به بیان زیبایی نور پردازی نمودیم در مقاله های بعدی در مورد بهینه سازی نور و میزان حجم نور  مناسب جهت امکان متفاوت بیشتر توضیح میدیم.

همچنین برای خرید مهتابی ال ای دی می توانید از سایت الکتریکی آنلاین اقدام نمائید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید