وبلاگ

آنتن رومیزی و معرفی انواع آن

آنتن رومیزی


آنتن رومیزی نوعی آنتن است که برای استفاده های خانگی طراحی شده است.

((زمان مطالعه 6 دقیقه))

معمولا از این نوع آنتن در ساختمان های بلند یا طبقات بالای برج ها و آپارتمان ها استفاده می شود. از آنجایی که این آنتن در نزدیکی تلویزیون نصب می شود، به راحتی می توان آن را تنظیم نمود. در هنگام تهیه ی آنتن و نصب آن معمولا وقتی که از فرستنده ی اصلی دور هستید استفاده از آنتن هوایی منطقی تر است.آنتن رومیزی بهترین گزینه  برای شرایطی است که سیگنال ‌های تلویزیون به درستی دریافت نمی شوند. این آنتن‌ ها را می ‌توان به آسانی در جایی نزدیک به تلویزیون نصب کرد و تصاویر را به شکلی مطلوب دریافت کرد. با خرید این آنتن ‌ها دیگر نیازی به سیم‌‌کشی ‌های طولانی تا پشت ‌بام نخواهید داشت و مشکلات شما بسیار کمتر خواهد شد.

خرید انواع آنتن به قیمت کارخانه

آنتن رومیزی تلویزیون

آنتن رومیزی و موارد کاربرد آن:

آنتن رومیزی یکی از انواع آنتن است که از آن بیشتر در خانه ‌ها استفاده می ‌شود. اصولا در ساختمان ‌های بلند از چنین آنتن‌ هایی بیشتر استفاده می‌ شود. با این تفاسیر مشخص است که این آنتن به ویژه در آپارتمان ‌ها و برج ‌ها کاربرد فراوانی دارد. آنتن‌ های رومیزی را می ‌توان در جایی نزدیک تلویزیون نصب کرد و آن‌ ها را به آسانی تنظیم نمود. زمانی که می ‌خواهید آنتن نصب کنید اگر فاصله‌ی شما از فرستنده‌ی اصلی زیاد است بهتر است از آنتن هوایی استفاده کنید.

برخی مواقع که آنتن ثابت نمی ‌تواند در دریافت سیگنال ‌ها به خوبی عمل کند و تصویر مناسبی ندارید، بهتر است از آنتن متحرک استفاده کنید. آنتن‌ رومیزی در مقایسه با آنتن ثابت قیمت بهتری دارد. از سوی دیگر آنتن ‌های ثابت نیز از آنتن ‌های متحرک ارزان ‌تر هستند. اگر مدل ‌های رومیزی مشکل شما را در دریافت تصاویر برطرف می ‌کنند، استفاده از آن‌ ها به لحاظ اقتصادی مقرون‌ به ‌صرفه است. دیگر حتی لازم نیست برای نصب آنتن هزینه‌ های اضافی بپردازید. اکثر مدل های ستاپ باکس از این نوع آنتن ها پشتیبانی می کنند.

آنتن‌ های رومیزی باعث می ‌شوند که مشکلات مربوط به آنتن به میزان زیادی کم شود. دیگر نیازی به سیم‌کشی‌ های طولانی نخواهد بود و به این ترتیب بسیاری از مشکلات حل خواهند شد. در ادامه چند ويژگی و کاربرد مهم این نوع از آنتن ‌ها را بررسی می ‌کنیم.

در مکان هایی که آنتن هوایی ثابت نمی تواند سیگنال های هوایی را به خوبی دریافت کند آنتن های متحرک به کار گرفته می شود. آنتن رو میزی نسبت به آنتن های ثابت قیمت کمتری دارد و آنتن های ثابت نیز از آنتن های متحرک ارزان تر می باشند. اگر آنتن رو میزی بتواند کار شما را راه بیاندازد نه تنها از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه خواهد بود بلکه نیاز به صرف هزینه های مربوط به نصب نیز نخواهید داشت. آنتن رو میزی دردسر های مختلفی که کاربران با آنتن تلویزیون خود دارند را برطرف می کند و مزایای خوبی را برای آنها به ارمغان می آورد. این آنتن ها کاربران را از دردسر های مربوط به سیم کشی های طولانی و زمان بر از پشت بام یک خانه یا آپارتمان رها می کند و آسودگی بیشتری را فراهم می کند. در ادامه برخی از ویژگی ها و مزایای این نوع آنتن ها را بررسی خواهیم نمود. با ما همراه باشید:

ویژگی های یک آنتن رو میزی خوب:

  • برخی از برند های خوب و معتبر تولید کننده ی آنتن رو میزی مجهز به فناوری LNA هستند.
  • در یک آنتن رو میزی خوب از قطعات مرغوب استفاده می گردد.
  • بهتر است از سیم های بلند تر به جای سیم های 1 متری در این آنتن ها استفاده شده باشد.
  • آنتن های خوب باید قدرت دریافت سیگنال های ضعیف را داشته باشند.
  • با استفاده از فیلترینگ توانایی حذف نویز محیط را داشته باشند.
  • از فرمت رزولوشن های بالا پشتیبانی کنند.
  • نصب و راه اندازی آن راحت باشد و کاربر را به دردسر نیاندازد.
  • بدون محدودیت های مکانی و جغرافیایی بتوان از این آنتن در همه جا استفاده نمود.

• برخی از مدل ‌های این آنتن ‌ها قابلیت LAN‌ را نیز دارند. معمولا برند های معتبر این قابلیت را در طراحی محصولات خود در نظر می‌ گیرند.

• قطعات و اجزای یک آنتن رومیزی خوب بسیار با کیفیت و مرغوب هستند.

• در این آنتن ‌ها بهتر است که از سیم‌ هایی با طول بیشتر از یک متر استفاده شود.

• آنتنی خوب است که بتوانید سیگنال ‌های ضعیف را دریافت کند.

• یک آنتن خوب می‌تواند به کمک فیلترینگ نویز محیط را از بین ببرد.

• آنتن مرغوب از رزولوشن‌ های بالا پشتیبانی می ‌کند.

• یک آنتن رومیزی خوب به آسانی نصب می ‌شود و برای راه‌ اندازی آن نیاز به انجام مراحل پیچیده‌ ای نیست.

• می ‌توان از این آنتن ‌ها فارغ از محدودیت ‌های مکانی و جغرافیایی به آسانی و در هر کجا استفاده کرد.

چگونه یک آنتن رومیزی مناسب انتخاب کنیم ؟

آنتن رومیزی به کمک فیلترینگ، می‌تواند نویز موجود در محیط را از بین ببرد. با نصب این آنتن دیگر از مشکلات آنتن‌ های ثابت مانند وزش باد و طوفان و شرایط نامساعد جوی و آب ‌و هوایی خبری نخواهد بود.

جهت آنتن ‌های رومیزی باید با آنتن ‌های هوایی در یک راستا باشد. بهتر است تا جایی که امکان دارد این آنتن را نزدیک به پنجره و در یک مکان مناسب نصب کنید.

جنس بدنه‌ی این آنتن‌ ها معمولا از پلاستیک است. لازم به ذکر است که مدل‌ های مختلف آنتن ابعاد و وزن ‌های مختلفی دارند.

برای آن‌ که بتوانید انرژی کافی را برای منبع تغذیه ‌ی آنتن فراهم کنید باید از یک آداپتور متصل به برق شهری استفاده کنید.‌ همچنان سعی کنید کابل ‌ها و سیم ‌های آنتن را از منابع تولید کننده‌ی نویز مانند تلویزیون، سینمای خانگی، رادیو، لباسشویی، تلفن و مودم دور نگه دارید.

اکنون از آنتن رومیزی بیش از پیش استفاده می ‌شود. این امر به دلایل زیادی می ‌تواند اتفاق بیفتد که مهم ‌ترین آن ‌ها در بالا شرح داده شد. یعنی قیمت مناسب و همچنین نصب آسان عاملی برای استقبال خوب افراد از این آنتن‌ ها به شمار می ‌روند.

آنتن رومیزی هانی ، سیماران ، فروزش ، اسکای ، تیراژه ، آترون و هامان از مارک های محبوب و پرفروش در بازار هستند که محصولات باکیفیتی را ارائه می کنند.

در لیست زیر انواع آنتن رومیزی حرفه ای و باکیفیت با پوشش بسیار قوی مناسب برای محیط های اپارتمانی و حتی مناطق دورافتاده است. برحسب امکانات و بودجه مورد نظر می توانید بهترین گزینه خرید را از میان مدل های زیر انتخاب کنید.

خرید انواع آنتن به قیمت کارخانه

راهنمای مربوط به آنتن رومیزی:

آنتن رو میزی با استفاده از عمل فیلترینگ نویز محیط را برطرف می کند و مشکلاتی مانند نصب آنتن های هوایی در پشت بام، مشکلات وزش باد و طوفان و شرایط نا مساعد آب و هوایی را برطرف می نماید. جهت آنتن رو میزی باید با توجه به آنتن های هوایی تنظیم گردد و تا حد ممکن در یک مکان خوب و نزدیک به پنجره نصب گردد. برای تامین منبع تغذیه ی آنتن از اتصال یک آداپتور به برق شهری استفاده می شود. بهتر است تا جایی که امکان دارد کابل های مربوط به آنتن از نزدیکی منابع ایجاد کننده ی نویز مانند رادیو، تلویزیون، سینمای خانگی، لباس شویی، تلفن و مودم عبور داده نشود. امروزه استفاده از آنتن های رومیزی بسیار رواج پیدا کرده است که دلیل این امر همانطور که در بالا شرح داده شد قیمت مناسب و کم دردسر بودن آنها می باشد.

آنتن رومیزی هانی مدل 2020

 

انواع انتن های رومیزی چیست ؟

به طور کامل ویژگی های یک انتن خوب و با کیفیت را برایتان شرح دادیم ، اما نکته ی که باید توجه کنید این است که قیمت انتن رومیزی متفاوت بستگی به مدل ان ها و برند ان ها می باشد به عنوان مثال انتن رومیزی خارجی ورتکس که جزو بهترین مدل های انتن رومیزی تلوزیون می باشد قیمت و کیفیت بالاتری نسبت به دیگر انتن ها دارا می باشد.
در ادامه انواع انتن ها را که به دو دسته تقسیم می شود شرح می دهیم :

1) انتن رومیزی بدون تقویت کننده : جزو بهترین انتن رومیزی می باشند که قیمت بسیار مناسبی دارند و ارزان قیمت هستند همچنین سیگنال ان ها قوی و خوب است از دیگر ویژگی های خوب ان به می توان به ایمنی ان ها در برابر نویز اشاره کرد اما دامنه ی سیگنال ان ها بزرگ نیست .قویترین آنتن رومیزی آنتن رومیزی قوی برای زیرزمین بهترین آنتن رومیزی تلویزیون برای نقاط کور قیمت بهترین و قویترین آنتن رومیزی آنتن رومیزی سامسونگ آنتن رومیزی بسیار قوی با تقویت کننده فروزش آنتن رومیزی دیجی کالا قیمت آنتن رومیزی

2) گیرنده رومیزی با تقویت کننده :انتن ها با تقویت کننده یک نوع انتن رومیزی قوی می باشد و اسم دیگر ان ها ایندور هست این انتن ها مدار الکتریکی بزرگ تر و پیچیده تری دارند و تقویت کننده ی ان ها وظیفه ی ان را دارند که با ترانزیستوری می توانند سیگنال دریافتی را تقویت کنند و قیمت بالاتری نسبت به بدون تقویت کننده ها دارند.آنتن رومیزی هانی مدل 2018

 

سوالات متداول

مشخصات کلی آنتن های رومیزی به چه صورت است؟

این دستگاه با یک آنتن UHF معمولی و بدون جهت خاصی ، تمام کانال ها را بصورت دیجیتالی نمایش می دهد.

آیا امکان استفاده از آنتن رومیزی برای کامپیوتر وجود دارد؟

خیر – گیرنده های دیجیتال کامپیوتر ، نیاز به نصب نرم افزار و درایور مخصوص خود دارند.

آیا با آنتن رومیزی، می توانم شبکه های رادیویی را نیز داشته باشم؟

بلی ، سیستم دیجیتال این قابلیت را ایجاد می کند که در کنار شبکه های تلویزیونی به شبکه های رادیویی نیز دسترسی داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید