وبلاگ

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

تشخیص رنگ در سال های اخیر با توجه به افزایش قیمت خودروها، شناخت رنگ خودروها و یا بررسی خودروها (بازرسی رنگ خودرو) اهمیت زیادی دارد. در فرآیند تعیین رنگ خودرو، کارشناس بسته به تجربه و تجهیزات خود وضعیت قسمت های مختلف تشخیص رنگ خودرو را بررسی می کند. راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو یکی از مشاغل پر طرفدار در این روزها می باشد.

زمان مطالعه 12 دقیقه

برای بررسی اینکه آیا ماشین رنگ شده است؟ ماشین تصادف کرده یا نه؟ کارشناس خودرو باید از دستگاه تشخیص رنگ یا تستر رنگ یا مهتابی تشخیص رنگ استفاده کند. با استفاده از این دستگاه ها می توانید ضخامت رنگ (در دستگاه های دیجیتال) یا تقریباً (در یک تستر مغناطیسی) را اندازه گیری کنید. برای مشاهده انواع ضخامت سنج به با ما همراه باشید.

 

انواع دستگاه های تشخیص رنگ خودرو

دستگاه تشخیص رنگ خودرو به دو دسته تستر مغناطیسی و دیجیتال تقسیم می شود. با توجه به اهمیت ابزار حرفه ای رنگ آمیزی خودرو باید در هنگام خرید از کیفیت آن اطمینان حاصل کرد. موارد زیر ویژگی های مهم یک تستر رنگ مغناطیسی است. رنگ سنج مغناطیسی که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید بسیار ساده تر از ضخامت سنج دیجیتال است. همچنین می توانید خرید مهتابی تشخیص رنگ را از “الکتریکی آنلاین” انجام دهید.

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

مداد مغناطیسی رنگی ( قلم آهنربایی رنگ )

تستر مغناطیسی از یک خط کش مغناطیسی و یک فنر تشکیل شده است. مهمترین عنصر این دستگاه فنر آن است. این فنر نباید خیلی شل یا سفت باشد. سفتی فنر باید به حدی باشد که در سطوح بی رنگ که آهنربا بیشترین نیرو را دارد خط کش حداکثر کشش را اندازه گیری کند. اگر فنر خیلی سفت باشد، ممکن است برای تکنسین گیج کننده باشد. در عین حال خط کش دستگاه حتی بر روی سطوح بی رنگ نیز بسیار کم کشیده می شود که نشانه ای از سطوح رنگ شده است. در صورت شل بودن فنر، کارشناس نمی تواند سطوح رنگی را از بی رنگ تشخیص دهد، زیرا خط کش اره به راحتی روی سطوح بی رنگ کشیده می شود.

کیفیت تستر رنگ مغناطیسی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب این دستگاه می باشد. هنگام خرید این دستگاه دقت کنید که هنگام بیرون کشیدن فنر از دستگاه صدایی شنیده نشود. گاهی اوقات به دلیل ساخت نامناسب فنر هنگام بیرون کشیدن به دیواره اره برخورد می کند. این کار در مدت زمان کوتاهی به تستر آسیب می رساند.

دستگاه های تشخیص رنگ دیجیتال نوع مدرن تری از این دستگاه ها هستند که در ادامه به نکات مهمی در مورد این دستگاه ها می پردازیم. همچنین لازم است بدانید که “الکتریکی آنلاین” تولید کننده و مرجع فروش مهتابی ال ای دی است که در این شغل بسیار حائز اهمیت است.

دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال بر اساس جریان گردابی کار می کند. در رابطه با این دستگاه توجه داشته باشید که مقادیر اندازه گیری شده توسط این دستگاه باید قابل تکرار باشند. این بدان معنی است که وقتی اندازه گیری روی یک سطح ثابت تکرار می شود، مقادیر دستگاه تغییر نمی کند. ممکن است دستگاه کالیبره نشده باشد، اما در تست تکرارپذیری مهم است که اعداد نشان داده شده حتی با اندازه‌گیری‌های نادرست سازگار باشند.

یکی دیگر از جنبه های مهم دستگاه تشخیص رنگ دیجیتال مقاومت در برابر حرارت آن است. این دستگاه ها می توانند در دماهای مختلف خراب شوند. وقتی سطح کار گرم یا سرد است، ممکن است دستگاه مقدار واقعی را نمایش ندهد.

دوره آموزشی تشخیص رنگ خودرو

تخصص خودرو (تشخیص تغییر رنگ خودرو) به فرآیند بازرسی خودروهای سبک پس از تعمیر می پردازد. تغییر رنگ بدنه خودرو می تواند نتیجه تصادف باشد و پس از آن خودرو دوباره کار و رنگ آمیزی شود.

شدت تصادف را می توان با میزان رنگ و بتونه روی سطوح بازسازی شده مشخص کرد در صورت آسیب دیدن خودرو قیمت آن کاهش می یابد و ممکن است نقص فنی داشته باشد.

خودرو علاوه بر رنگ و بدنه نیاز به معاینه فنی دارد و در دوره شناخت رنگ های خودرو نگاهی به آن اضافه کردیم.

هنرستان مجرب که قوی ترین دوره های کارشناسی خودرو را به صورت کاملا تخصصی با مجوز آموزش توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار می کند.

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

کارشناس تشخیص رنگ رنگ آمیزی ماشین چگونه انجام می شود؟

1- با چشم غیر مسلح استفاده شود

تشخیص رنگ خودرو با روش های مختلفی قابل بررسی است که ساده ترین و اولین روش با چشم غیر مسلح است.
این روش چندان دقیق نیست و ممکن است همیشه کافی نباشد. حتی بسیاری از متخصصان نقاشی خودرو گاهی تشخیص بصری قطعات آسیب دیده خودرو را دشوار می دانند.
با این حال، اگر به قطعات خودرو دقت کنید، متوجه می شوید که خودرو رنگ آمیزی شده است. بازرسی صندوق عقب، سپرها، وجود لکه های سبک یا چرب در قسمت های خاصی از خودرو، وجود سطوح ناصاف، شفاف یا مات بزرگتر از قسمت معمولی بدنه از نشانه های رنگ آمیزی خودرو است.

2- استفاده از لمس

راه دیگر برای تشخیص رنگ خودرو استفاده از انگشتان دست است. این روش ممکن است مانند روش قبلی ساده به نظر برسد، اما تشخیص از این طریق تنها وظیفه یک متخصص با تجربه است. تکنسین‌های تشخیص رنگ خودرو از نوک انگشتان خود برای لمس ملایم نقاط حساس خودرو استفاده می‌کنند که احتمال آسیب دیدن آنها در تصادف زیاد است. همانطور که در پاراگراف قبل گفته شد، در صورت رنگ آمیزی مجدد خودرو، این قطعات سطح ناهموارتری نسبت به سایر قطعات دارند.

3- استفاده از آهنربا

روش دیگر برای تعیین رنگ خودرو استفاده از آهنربا است که از آهنربا برای بررسی قسمت های حساس خودرو استفاده می کند. با اتصال آهنربا به بدنه خودرو، رنگ خودرو را می توان تعیین کرد. این روش نیز محدودیت هایی دارد و برای استفاده از آن نیاز به تجربه دارد.

4- استفاده از دوربین

استفاده از دوربین با کیفیت و عکاسی در تاریکی با فلاش روشن یکی دیگر از راه های تعیین رنگ خودرو است. اگرچه این روش ممکن است ساده به نظر برسد، اما مواردی مانند زاویه عکس و فاصله از خودرو در تعیین تغییر رنگ بسیار مهم است.

5- استفاده از دستگاه تشخیص رنگ

بهترین، دقیق ترین و رایج ترین روش تشخیص رنگ خودرو، استفاده از دستگاه تشخیص رنگ خودرو است. با استفاده از این دستگاه می توانید اطلاعات کاملا دقیقی از رنگ یا وضعیت خودرو به دست آورید. سرعت بالای عیب یابی، دقت بالا و سهولت استفاده از این دستگاه باعث شده تا کارشناسان تشخیص رنگ این روش را ترجیح دهند. روش های دیگر: از روش برای بررسی خودرو استفاده کنید. نکته مهم در استفاده از این دستگاه ها ضمانت اصالت و کیفیت دستگاه است.

راهنمای کامل خرید تستر رنگ خودرو

تجهیزات تخصصی در دنیای مدرن عامل مهمی در تمایز شرکت ها و افراد است. با توجه به اینکه در دنیای مدرن سیستم های آموزشی بسیار پیشرفت کرده اند، دانش و مهارت افراد بسیار نزدیک شده است. اما بسیاری از افراد و شرکت ها هنوز خود را به تجهیزات تخصصی مجهز نکرده اند. برای کارشناس خودرو و کارشناس رنگ آمیزی بدنه، مهم ترین وسیله، دستگاه تست رنگ خودرو یا ضخامت سنج رنگ خودرو مشابه است.

تستر رنگ خودرو به دو دسته تستر مغناطیسی و تستر دیجیتال تقسیم می شود.

یکی از سوالاتی که کارشناسان را نگران می کند این است که کدام دستگاه رنگ خودرو را بخریم؟ پاسخ به این سوال با توجه به تعداد زیاد برندهای مختلف در بازار بسیار دشوار است. با این حال، نکات کلیدی وجود دارد که می توان برای انتخاب تستر رنگ خودرو مناسب رعایت کرد.

خرید تستر رنگ مناسب به چند دلیل مهم است. خرید دستگاه بی کیفیت نه تنها می تواند خسارت مالی وارد کند، بلکه اعتبار کارشناسان و شرکت ها را نیز به خطر می اندازد. بررسی کیفیت تسترهای رنگ برای هر دو اره مغناطیسی و دیجیتال مهم است. در اینجا چند نکته کلیدی برای جابجایی تستر رنگ مغناطیسی و دیجیتال آورده شده است.

مشخصات دستگاه تست رنگ مغناطیسی مناسب خودرو
تستر رنگ مغناطیسی که نمونه آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید بسیار ساده تر از تستر رنگ دیجیتال است و نقاط بازرسی کمتری دارد.

 

تستر رنگ خودکار مگنت

بدنه تستر مغناطیسی از یک خط کش مغناطیسی و یک فنر تشکیل شده است. عمر مفید و کیفیت اره به کیفیت این فنر بستگی دارد. این فنر نباید خیلی سفت یا گشاد باشد. برخی از تسترهای رنگ مغناطیسی نیز دارای پیچ تنظیم هستند. کاربر می تواند پس از رها کردن فنر اره از این پیچ برای سفت کردن آن استفاده کند.

درجه بندی دستگاه تستر رنگ خودرو

درجه بندی دستگاه تستر رنگ خودرو

فنر سفتی مناسب

سختی دستگاه تستر رنگ مغناطیسی باید به گونه ای باشد که در سطوح بی رنگ که آهنربا حداکثر قدرت را دارد، خط اندازه گیری تا آخرین درجه کشیده شود. اگر فنر اره خیلی سفت باشد، ممکن است برای تکنسین گیج کننده باشد. زیرا اگر فنر خیلی سفت باشد حتی خط کش روی سطوح بی رنگ کمی کشیده می شود که نشانه سطوح رنگی است. در صورت ضعیف شدن فنر اره، متخصص قادر به تشخیص سطوح رنگی از بی رنگ نخواهد بود، زیرا خط کش اره به راحتی روی سطوح بی رنگ کشیده می شود.

ارزیابی تسترهای رنگ مغناطیسی

برخی از تسترهای رنگ مغناطیسی دارای امتیاز خاصی هستند که در تصاویر زیر قابل مشاهده است.

ارزیابی تستر رنگ خودرو

تصویر بالا حالت های رنگی مختلف خودرو را نشان می دهد که روی تستر رنگ نشان داده شده است. به عنوان مثال اگر هنگام رنگ آمیزی بدنه خودرو از بتونه استفاده شود، لایه رنگ بسیار ضخیم می شود که در این صورت نیروی فنر به حداقل می رسد. در این حالت، خط کش اره تا حد امکان جمع می شود. همانطور که می بینید، قسمت سبز طبقه بندی بی رنگ در نظر گرفته می شود.

می توان این سوال را مطرح کرد که صدور گواهینامه بر روی تستر مغناطیسی چگونه انجام می شود؟ برای پاسخ به این سوال باید توجه داشت که این نوع دستگاه مطلق نیست. این بدان معنی است که اندازه گیری ها نسبت به آنها است. بنابراین این دستگاه ابتدا در سطوح مختلف آزمایش و با توجه به اندازه خط کش ترسیم شده مورد ارزیابی قرار گرفت. پس این امکان وجود دارد که دو نوع دستگاه کنترل رنگ روی یک سطح عملکرد یکسانی نداشته باشند و این دلیل بر خرابی هیچ دستگاهی نیست.

ممتحن باید این نکته را نیز در نظر داشته باشد که برای تعیین محل رنگ بدنه در خودروهای مختلف، قسمت های مختلف بدنه هر خودرو را تنها با همان نوع خودرو مقایسه کند. زیرا ضخامت معمولی یک نوع خودرو را می توان رنگ خودروی دیگر در نظر گرفت. بهتر است یک متخصص ابتدا دستگاه رنگ آمیزی بدنه شما را روی قسمت های مختلف بدنه خودرو تست کند تا میانگین کشش فنر را مشخص کند.

دستگاه تست تشخیص رنگ خودرو با کیفیت

کیفیت تستر رنگ خودرو یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب این دستگاه می باشد. هنگام خرید این دستگاه دقت کنید که هنگام بیرون کشیدن فنر از دستگاه صدایی شنیده نشود. گاهی اوقات به دلیل ساخت نامناسب فنر هنگام بیرون کشیدن به دیواره اره برخورد می کند. این کار در مدت زمان کوتاهی به تستر آسیب می رساند.

کیفیت کیف تستر رنگ نیز بسیار مهم است. با توجه به محیطی که این دستگاه در آن استفاده می شود، کیفیت محفظه آن در جلوگیری از صدمات ضربه ای بسیار موثر است. ضمناً با توجه به اینکه نیروی نسبتا زیادی از فنر به محل اتصال فنر و بدنه وارد می شود، لازم است این مکان به صورت استاندارد طراحی شود.

هزینه راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو چقدر است؟

هزنیه راه اندازی خط تشخیص رنگ وابسته به شهر محل سکونت شما متغییر است که در این مقاله به تفصیل هزینه ها محاسبه و گفته شده است.

لوازم اصلی راه اندازی خط تشخیص رنگ چیست؟

بعد از مکان بیشترین هزینه به تهیه مهتابی تشخیص رنگ اختصاص دارد که با مراجعه به این مقاله انواع چراغ مهتابی تشخیص رنگ معرفی و امکان تهیه آن در سایت الکتریکی آنلاین مهیاست.

1 نظر در “راه اندازی خط تشخیص رنگ خودرو

  1. فرهاد گفت:

    با سلام
    مطالب جامع هستند ولی تکرار می‌شود آن هم بخاطر درج نکردن قسمت در سایت هستش.،که کلا همه اصناف تشخیص می‌دهند قیمت دستگاه رو تلفنی یا حضوری اعلام کنند. از آخرش بگم میخام تست تشخیص رنگ سیار راه اندازی کنم، یعنی محل مشتری، قیمت دستگاه دیجیتال رو بفرماییدچقدر هست و دی
    ه به چه چیزهایی نیاز هست؟ موبایل بنده 09026800303 هستش خوشحال میشم راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید